Retourneren & Ruilen

Retourvoorwaarden

Hoe kan ik een retour aanmelden?

Bent u niet tevreden met uw aankoop? U kunt binnen 14 dagen na ontvangst een retouraanvraag indienen. U kunt uw retour aanmelden via onze klantenservice: retour@fundesign.nl. Vervolgens kunt u het pakket zelf naar ons retourneren. 

U kunt uw pakket ook retourneren bij ons magazijn:

Adres:
Nijverheidsweg 2A
7442 CH Nijverdal

Openingstijden magazijn:
Maandag t/m vrijdag: 09:00 - 17:30 uur
Zaterdag & zondag: gesloten


Belangrijke retourvoorwaarden

Bij het retourneren dient u rekening te houden met de volgende voorwaarden:

  • U hebt het recht om binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te retourneren. De termijn start op de dag van ontvangst. Na aanmelding van uw retour heeft u nog 14 dagen om het artikel terug te sturen.
  • De artikelen dienen in originele staat en verpakking, inclusief alle toebehoren, geretourneerd te worden. Indien een artikel is gebruikt of beschadigd terugkomt, kunnen wij waardevermindering in rekening brengen.
  • Bedtextiel kan alleen worden geretourneerd als het in de originele verpakking zit. U mag de stof voelen door de verpakking voorzichtig te openen.
  • Op maat gemaakte artikelen, gemonteerde artikelen, ingekorte of aangepaste snoeren kunnen niet geretourneerd worden.
  • Zakelijke bestellingen en bestellingen die tot stand zijn gekomen in overeenstemming met specifieke wensen van u als klant zijnde zijn uitgesloten van retournering. Indien u een bedrijfsnaam heeft ingevuld bij de bestelling, beschouwen wij dit als een zakelijke aankoop.
  • Zodra wij uw retour hebben ontvangen en verwerkt in ons magazijn, storten wij het bedrag terug op de oorspronkelijke betaalmethode. Het verwerken van een retour duurt ongeveer 5 werkdagen vanaf ontvangst in ons magazijn.

Hoe retourneer ik mijn artikelen?

U kunt uw bestelling retourneren via de vervoerder die uw pakket heeft geleverd.

Kleine pakketten

U kunt uw bestelling zelf terugsturen via PostNL of een andere transporteur. De kosten voor retourzending zijn voor uw eigen rekening. 

PostNL: Pakket versturen

DHL: Pakket versturen

Adres magazijn Fundesign:
Nijverheidsweg 2A
7442 CH Nijverdal

Let op:

  • Wij raden u aan het pakket te versturen met de transporteur waarmee uw pakket is geleverd.
  • Bewaar het bewijs van afgifte goed als u een pakket retourneert via een afgiftepunt. U bent zelf verantwoordelijk voor uw retour.
  • U kunt uw pakket ook gratis retourneren bij ons magazijn tijdens openingstijden.

Openingstijden magazijn:
Maandag t/m vrijdag: 09:00 - 17:30 uur
Zaterdag & zondag: gesloten

Middelgrote pakketten

Neem contact met ons op via retour@fundesign.nl. Wij plannen een ophaalafspraak in met Logique. De kosten voor afhalen bedragen €20, dit bedrag wordt ingehouden op uw terugbetaling.

Grote pakketten

Neem contact met ons op via retour@fundesign.nl. Wij regelen een ophaalafspraak met Huisman Transport. De kosten voor afhalen bedragen €35, dit bedrag wordt ingehouden op uw terugbetaling.


Waarom betaal ik zelf de retourkosten?

Wij verzenden al onze bestellingen gratis. Mocht het bestelde artikel niet naar wens zijn, vragen we u om de retourkosten te betalen. Hiermee stimuleren we bewuste aankopen en beperken we onnodige retourzendingen, wat bijdraagt aan duurzaamheid.


Kan ik een artikel omruilen?

Omruilen is mogelijk in overleg. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Op maat gemaakte artikelen en zakelijke bestellingen kunnen niet worden omgeruild. 


Hoe weet ik dat mijn retour is verwerkt?

Zodra wij uw retour hebben verwerkt, ontvang u een creditnota. Het bedrag ziet u vervolgens binnen 2 tot 3 werkdagen terug op de rekening waarmee u heeft betaald. De verwerking van een retour duurt circa 5 werkdagen

Betaling via Riverty:

  • Heeft u nog niet betaald? Wij crediteren het bedrag bij Riverty en alleen eventuele retourkosten blijven openstaan.
  • Heeft u al betaald? Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarvan het is afgeschreven. (Minus de eventuele retourkosten voor Logique of Huisman)

Kan ik een zakelijke bestelling retourneren?

Nee, zakelijke bestellingen kunnen niet worden geretourneerd, tenzij vooraf anders overeengekomen.


Mijn bestelling is onvolledig of beschadigd, wat moet ik doen?

Indien uw bestelling niet compleet is of beschadigd is geleverd, neem dan binnen 48 uur contact op met onze klantenservice via service@fundesign.nl. Wij zullen dit zo snel mogelijk in behandeling nemen.

Tip: Controleer uw bestelling direct na ontvangst om problemen snel te kunnen melden.